Artikel

3D-marknadsföring skall skapa mer engagemang i fysiska butiker

Inom marknadsföring är uppmärksamhet den viktigaste handelsvaran. Och nu har klädbutiken Bubbleroom hittat ett sätt att bokstavligen sticka ut (från bildskärmen)! Genom ny teknik så kan de projicera en tredimensionell bild från speciella digitala skyltar, som skapar ett visuellt djup utan glasögon. På Tarja.se kan man läsa lite om hur tekniken fungerar tillsammans med kommentarer från Bubbleroms VD och UCUS angående lanseringen.

Digitala skyltar används mer och mer i kommersiella syften. Som UCUS uttrycker sig: "Oavsett bransch finns ett behov av kommunikation med rörlig bild mot kunder. Inom handeln har besökaren sällan valt den exakta varan och är därför mer öppen för påverkan". Det är helt enkelt enklare att dra till sig uppmärksamheten med rörliga bilder än statiska affischer. UCUS företagsnamn uttalas; U see us - och är experter på digital skyltar.

Men tredimensionella skyltar; det är något som marknaden i stort inte ens är medveten om. Den proaktive marknadsföraren borde försöka hoppa på den här tekniken så fort som möjligt för att utnyttja wow-faktorn innan den blir vardagsmat. Sen, som med precis all annan teknik, så är det innehållet som avgör vad som fungerar och inte. Och när marknaden väl kommer till det stadiet har du som tidig användare ett enormt försprång igenom den erfarenheten du hunnit få.